Bloggarkiv

lördag 25 mars 2017

Pool scenen, "det som kan förstöra eller bygga upp en series framgång."

Jag kanske är den ende som tänker på sådan, att det flesta anime har en så kallad " pool / beach " epi där man måste se bikini och en massa fan-service.
Om man skulle beskriva så vore som att se på Baywatch fast i tecknat format.
Enligt många så är det svårt att göra en sådan episode djup-tänkande och ingående samt karaktärbyggande, då ofta sådan epi har inget med huvudhandlingen med att göra om inte serien går ut på att vara ecchi och så pervers som möjligt, vilket jag kan förstå varför det är så. I alla fall så är många saker som kan vara avgörande. hur pass animationen är , detaljer och rörelserna och händelserna.

Förvåna mig att serie som Naruto eller andra fantasy serie har ej så många poolscener i jämförelse som bleach och dragon ball och one piece ( vilket är typ konstant då majoritet av Nami kläder är bikini eller viktoria secret underkläder stil)

Det som gjorde Baywatch intressant var ju subplot line att det var typ polis/agent drama med snygga personer som gör run pose i slow-motion, vilket är 1/6 av det mesta ecchi anime som kör med den stilen.
Det tog mig ett tag att inse detta, vilket man skäms för.

Så är sådan kliché scen viktigt, om den kan medföra något nytt och skapa mer underhållning utan att fördärva seriens och handlingens grund så är det ingen fara enligt min åsikt

Vad anser ni ? ( skriv och kommentera)

Vilka anime har de bästa pool epi

Jag skulle kunna lista upp de som gör en bra jobb ur en icke pervers lista , och en pervers lista.

Top 5 icke perversa pool/ beach scener som bygger upp handlingen

  1. Lovely Complex
  2. Ore wa Monogatari
  3. Demi-chan wa Kataritai
  4. School Rumble
  5. Buso Renkin

Top 5 mest fan service med pool/ beach scene som tusan

  1. To-Love-Ru
  2. Keijo!!!!!!!!
  3. Ladies vs Butlers!
  4. Highschool of the Dead
  5. Kanokon


Om man ska vara ärligt så föredra jag fan-service som ger mer djup i handlingen och framsteg än bara massa nakenhet, ska man se på sånt så kan man lika gärna se på hentai eller likande.
Men det är upp till var och ens smak.

Bara synd att det ej finns mer yaoi som har sånt då skulle vara intressant hur de skulle se ut eller vara i jämförelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar