Bloggarkiv

söndag 19 september 2010

anime review Nr 1 of Tengen Toppa Gurren Lagann

ok, jag ska berätta om en serie som är så bra att den finns som manga,anime,film och novell, alla dessa verk har olika sätt att framhäva dess unika och enkla sanningen om livet som har ändrat på vissa tittare och fått dem att insett livets gåva, utan att spoila vad handlingen handlar om.
TTGL är en epik, action komedi serie som handlar om en grupp människor som försöker ändra på deras förtryckta livsstil och få stopp på världens orättvisa, men med många motgångar och hårda förluster så inser dem vad priset är för den fria friheten som kanske verkar vara en illusion och så lik den verklighet som man upplever varje dag,
serie tar upp nästan alla människans sidor, bra och dåliga, roliga och listiga.
karaktärerna är unika som har satt en strandrad och gett ut många prisvärda stunder i serie och en av otaku världens mest ihågkomna catchphaeres: HOW THE HELL DO YOU THINK WE ARE.

den har romance och sorg som har gett pris och dess design på element av scener, omgivningen och figuerna är allt ett mästerverk som än idag har fått igång nya sätt att framhäva nya känslor i anime.
jag ger den
anime:  9/10
film:  10/10
manga: 9/10
novell: 10/10



jag såg på serie när den först var klar i sändning i japan, nånstans mellan 2007-2008 såg jag den och blev helt paff, jag skrattade och grät och njöt av serie och har sen dess sett alla dess filmer och manga samlar jag för att den är värd det enligt min meningen,
alla mina vänner som har sett den eller personer som jag har frågat tycker likadant att den är unik vid sin slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar