Bloggarkiv

onsdag 22 september 2010

manga review Nr 2 Cage Of Eden (Eden no Ori) of Yamada, Keiyou

genre: horror,seinen,romance,shounen
ok, denna manga är lika grym och blodigt som Battle Royale manga fast mer massaker och mindre vapen och är enligt mig mycket mer spännade och roligt, helt oväntat handling som lär en om livets gåvor och förbannelser, samdigt man får en massa information om förhistoriska djur och dess egenskaper,
när jag först fick höra om manga så var det efter jag hade läst klart Battle Royale manga på 2nätter, och ville ha nåt likande handlingen, jag hittade detta underverk som TVYÄRR inte än finns som engelska utgåva ÄN.

karaktärerna är unika men vissa är cliche och man märker vilka som överlever och inte osv, romance i den här är som sagt oväntat och skämtet är unika och roliga att man skrattar vidare sen vid blodscenerna, sen blir man -_- och inser allvaret i manga handling.

en grupp människor som hammar i en ö som är bebott av förhistoriska djur( sabeltandande tiger osv) kämpar för sitt överlevenad och försöker hitta sanningen bakom ön hemligthet.

jag ger den i betyg
manga: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar