Bloggarkiv

måndag 20 september 2010

anime review Nr 2 of Suzuka


när jag hade inget att göra vid 2007 i hösten så hittade jag en sida med suzuka chapter på engelska,,
sen dess har denna underbara romance,komedi,drama manga gett mig en ny vinkel av kärleken,
Seo Kouji har en förmåga att visa upp livets glädje,sorg och lycka på en och samma manga på ett realistisk sätt

handling är en resa ur killens liv och hur han kämpar sig med livets alla problem och försöker lösa dem på bästa sätt, och hur han bemöter olika tjejer som faller för han för olika anledningar, och hur detta påverkar hans liv på olika sätt,, men att han aldrig ge upp sin sanna kärlek utan fortsätter springa efter henne och få sin eviga lycka ,, det är så rörande enligt mig,
(hittade ej den jap version, men denna får duga,, )


alla karaktärer är roliga och unik på ett real life känsla och hur dem visar sina känslor med det dem gör och tänker,
hur manga och anime är lika som bär är bra men att anime bara har en arc medan mangan har alla 6 arc av handling, och hur extra scener är med är perfekt enligt mig i anime
musiken är under bra särklassigt piano låten som är tårtbringande och rörande.
denna historien är värd att minnas och läsa flera gånger om.
jag ger i betyg:
anime: 7/10
manga: 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar