Bloggarkiv

lördag 15 oktober 2011

Dem 5 Budorden av Akiba

Dessa budord är min livsväg och guide via livets-skugga igenom ljuset.

  1. Ha sinnet lika öppet, starkt och lugn som havet.
  2. Se och känn hur det är precis som luft.
  3. Att kunna förstå andra som du förstå dig själv.
  4. Att ha en glödande hjärta men att kunna hålla den varm även vid regniga dagar.
  5. Att vara hänsyn, respektfull, hjälpsamt och ändå glade person i livet, så är du glad med alla omkring dig.

Igenom år av läsande och tittande av serie har hjälpt att utforma en motto som jag försöker följa efter. När ja kämpar med något eller gör något så se ja till att göra det med hela min själ och liv.

Men jag gör detta ej för att kunna vinna något utav det, utan jag gör det eftersom om ingen vill vara så pass unik men ändå generös så finns det ej nån som kan ge ljus åt någon annan.

ja hoppas att detta hjälper någon som läser detta.

"inget är lätt med stängd hjärta och en instängd hjärna, man måste öppna sig mer för se saker som det är och kommer visa sig för en hur lättare det kan vara"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar